Trendteam 2: Sense Travel

Onderzoekstory

Goedendag, van harte welkom in deze onderzoekstory. In de komende 2 minuten neem ik u mee in de reis naar de uitkomst van het onderzoek van trendteam 2.

We leven in een onverzadigbare maatschappij waarin men de houvast verliest, maar hoe komen we uit het sneeuwbaleffect van de onverzadigbare maatschappij? Hier heeft het team onderzoek naar gedaan.

Door middel van deskresearch kwam het team op onderwerpen die betrekking hebben op de onverzadigbare maatschappij. De meest voorkomende onderwerpen waren competitie, sociale druk, grenzeloos, rijkdom, keuzestress, levensstijl en als laatst hebzucht.

Na diepgaander onderzoek kwam het team voornamelijk uit op informatie die betrekking heeft op de drie volgende hoofdthema’s: sociale druk, grenzeloos en levensstijl.

Door middel van vervolgonderzoek heeft het team een latente consumentenbehoefte kunnen achterhalen, namelijk balans in de levensstijl van de mens.

Een ware balans zal er nooit zijn, maar om meer in balans te komen, zal men op zoek moeten gaan naar wat hem écht gelukkig maakt.

Uit onderzoek blijkt dat wanneer de retail over 5 jaar nog relevant wilt blijven deze branche consumenten een nieuw soort experience zal moeten geven. De consument zal meegenomen moeten worden in een reis naar een geluksmoment. Tijdens deze reis moet de retail er alles aan doen zoveel mogelijk zintuigen van de consument te prikkelen. Als de consument op dat moment zich gelukkig voelt, is de kans groter dat hij zal overgaan tot aankoop.

''Sense travel, an experience like never before''

Audiovisueel onderdeel

De bezoeker ervaart in de stand een reis waarin de zintuigen geprikkeld worden. De stand wordt ingericht alsof de bezoeker in een vliegtuig zit en klaar is om op reis te gaan. Dit maken wij mogelijk door middel van de aankleding van de stand en de communicatie richting de bezoeker. De aankleding bestaat uit vliegtuigstoelen, een stewardessen serveerwagen, van karton gemaakte vliegtuigramen op de zijkanten en natuurlijk de televisie en laptop om de film af te spelen. Deze serveerwagen bevat kopjes thee en verfrissingsdoekjes met citroengeur. Daarnaast zal de bezoeker een nekkussen aangeboden worden voor optimaal comfort. Om het idee te geven dat de bezoeker echt in de lucht is hebben we ook witte lijnen op de doeken langs de wanden bevestigd. De communicatie zal bestaan uit een persoon die de bezoeker verwelkomd, een drankje aanbiedt en verteld dat de bezoeker op reis gaat en lekker achterover mag leunen.

Interactief onderdeel

In de interactieve stand zullen de bezoekers hun zintuigen geprikkeld worden. Het doel is dat alle zintuigen uiteindelijk allemaal tegelijkertijd geprikkeld zullen worden. De bezoeker moet de controle loslaten door een blinddoek om te doen zodat hij/zij de controle over moet geven aan degene die hem of haar dan naar de juiste plek begeleid. De bezoeker staat op een kruis, deze moet hier op blijven staan en zijn evenwicht bewaren. De bezoeker moet ook in balans blijven wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt om een been omhoog te doen. Deze blinddoek moet om blijven zodat de bezoeker niet afgeleid wordt door alle andere stands en wat er allemaal nog meer gebeurd tijdens de expo. De bezoeker zijn zintuigen worden steeds om de beurt geprikkeld. Dit door middel van geur met geursprays, geluid door middel van intense klanken zoals bijvoorbeeld het druppen van een kraan, het geluid van de wind of een pianoklank en het voelen van wol, linnen of katoen. Er wordt steeds om de beurt op een ander zintuig ingespeeld en dit wordt langzaam opgebouwd dat het sneller achter elkaar gaat zodat uiteindelijk alle zintuigen tegelijkertijd geprikkeld worden en alle zintuigen tegelijkertijd open staan. Langs de wanden van de stand hangen doorschijnende zwarte doeken om het zo af te scheiden van wat er verder op de expo gebeurd. In het midden in de stand hangt het bord sense travel om zo de aandacht van de bezoeker te trekken. 

U bent onderaan de pagina beland! Klik weer op de button hiernaast om naar het volgende onderdeel van de Trend Expo te gaan. U gaat naar het volgende onderdeel.

Teamleden groep 2

Teammanager:
Damian Kelder

Teamleden:
Mia Crous, Danique Visscher, Myrthe de Korte,
Kathy de Jong, Maud van Arkel, Emma Kerger,
Anna kampman, Isabelle van der Berg.