Brandingteam

Als branding team van deze online Trend Expo zijn we verantwoordelijk voor het overkoepelende thema van deze online Trend Expo. Eerder is het proces van onderzoek naar dit overkoepelende thema omschreven; dit is te lezen onder ‘The Story’. Hier gaan we verder in op het thema en de uitstraling in woord en beeld van de gehele Trend Expo.

 

Te beginnen bij de titel. Als titel voor deze Trend Expo is een prachtig woord ontstaan: paradox. Een paradox houdt in dat er een tegenstrijdige conclusie wordt getrokken. Deze tegenstrijdige conclusie betekent dat twee dingen die op het eerste gezicht niet kunnen, wel blijken te kunnen wanneer je dieper en langer nadenkt. Een schijnbare tegenspraak als ‘niets hebben maar toch alles bezitten’ beschrijft paradox in de context voor de Trend Expo. Dit past perfect binnen de context van ons onderzoek, waarin we erachter zijn gekomen dat we als onverzadigbare mens leven in een oververzadigde maatschappij. Twee woorden die zichzelf lijken tegen te spreken, maar toch naast elkaar kunnen staan. Nog belangrijker dan dit is de vraag hoe we hier dan verandering in gaan brengen. Hoe komen we uit deze paradox?

Deze online Trend Expo laat het tegenovergestelde zien van de onverzadigbare samenleving. De Trend Expo laat oplossingen zien om uit het sneeuwbaleffect te komen van de oververzadigde maatschappij waarin de mens onverzadigbaar is. Dit verzadigde gevoel is te bereiken door genoegen te nemen met wat we hebben; dankbaar te zijn. Dat klinkt heel simpel, maar dat is lastiger in de praktijk. Wat wij willen creëren bij u als lezer is bewustwording van het gedrag wat men nu vertoont: altijd maar meer willen. Ons doel is om juist een gevoel van voldoening en rust geven door middel van deze online Trend Expo. In de lay-out, zowel in woord en beeld, willen we u als lezer bewust maken van dit gevoel. Aan de ene kant gebeurt dit door te laten zien wat er nu gaande is in onze samenleving en daarbij een sterk contrast te creëren met de gewenste situatie.

Als we het concept van de TrendExpo kort zouden moeten omschrijven komt het neer op:

De krachtige, bijna onomkeerbare maatschappij spiegelen. De negatieve aspecten omzetten in positieve aspecten waarbij innerlijke rust en dankbaarheid het onverzadigbare onderdrukt.

U bent onderaan de pagina beland! Klik weer op de button hiernaast om naar het volgende onderdeel van de Trend Expo te gaan. U gaat nu de expo onderdelen meemaken. Veel plezier!

Teamleden brandingteam

B’Elanna Takes
Commercieel directeur (CD)

Julia Hinfelaar
Visual marketing manager (VMM)

Yara van Driel
Public relations manager (PRM)

Teamleden VM: Lotte Struijk, Ayla Kurdoglu, Xander Suilen
Teamleden PR: Eline van Westen, Esmé Stolker, Else Maresch